Friday, December 21, 2012

Rinduuuuu.

As usual, Assalamualaikum w.b.t :) 

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِاارَّحِيم 
In the name of Allah, the Most Gracious and the Most Merciful.



Alhamdulillah. harini 21 december 2012, tak da apa2 yang berlaku. bukan apa haritu keluar berita, orang putih ada saja kerja depa nak kaji macam2 pastu pelik sikit dia sendiri buat rumor cakap kiamat akan berlaku harini. hmm daripada duk kaji benda yang memang tak kan jadi tu baik bukak hati untuk memeluk agama Islam :) yang umat islam kita harini kalau ada orang buat kajian pastu ramal nak kiamat bila2, time tu baru nak bertaubat baru nak ingat Allah. hmm tak sepatutnya lah kita macam tuu. bila tau nak kiamat baru nak taubat, selama ni taktau tak ingat pun dekat Allah..SubhanAllah..


Berbalik kepada tajuk.hm rinduuu? apa itu rindu? rindu tu maksud dia kita teringat dekat someone tu kalau tak someone pun dekat orangs yang jauh dari kita :) mungkin rindu dengan kenangan. lebih kurang macam tu lah ye. tapi kita sebagai umat islam,sebagai umat kepada Nabi Muhammad SAW dan hamba kepada Allah SWT, kita sepatutnya rindu dengan Allah dan Rasullulah terlebih dahulu. memang kita tak pernah jumpa malah kita tak pernah pun lihat tapi tu tak bermakna kita tak boleh rindu :) persoalannya macam mana kita nak pupuk rindu tu? Yaa, rindu kita terhadap Allah SWT boleh terubat dengan kita beribat kepada-Nya. contohnya solat lima waktu secara tidak lansung kita berjumpa Allah..dengan Rasullulah kita boleh rindu baginda dengan selalu selawat ke atas baginda,adalah lebih baik kalau setiap hari kita selawat. banyak manfaatnyaa,pahala pun dapat padahal nak selawat tu mudah ja kan :) kita jugak boleh amalkan sunnah2 baginda..ada banyak sunnah Rasullulah yang boleh kita terapkan dalam diri kita dan dalam kehidupan seharian kita..InsyaAllah :')


Bercakap pasal rindu. Yaa ! saya rindu kawan2 saya. saya rinduu zaman sekolah. tahun nii banyak sangat kenangan yang aku dapat dekat sekolah. ada yang sedih,ada yang bahagia,ada yang duka,ada yang terkejut dan macam2 lagi lahh.. serius rindu sangat dekat classmate aku terutamanyaaa si adlin dan si myera. sebab depa banyak bagi kenangan dekat aku :) ehh tak lupa jugakk cik momon kitee. huaaa rinduu dina.. dia selalu dengaq masalah aku dan kalau dia ada masalah mesti dia cari aku. even dalam kelas duduk sebelah menyebelah tapi nak cerita problem pun still tuliss surat -,- haha maybe taknak tunjuk air mata jatuh time cerita face to face :p kikiki yang sedihnyaa esok nak spm malam tu baru aku terjumpa surat yang dia bagii.padahal surat tuu dah seminggu.patut lah dekat tuition dia asyik duk cakap pasal surat cuma aku je yang blur sedikit tak dapat nak tangkap. kahkahkah sorry. 


Yang lagii sedih, sepanjang diberi cuti kehormat oleh kerajaan nii sekali pun tak pernah lagi aku keluar dengan depa.hmm dulu before spm cakap macam2. "ehh nanti lepas spm kita p giant sambut birthday semua" "ehh nanti lepas spm kita...blaa...blaaa...blaaa..." dan salah seorang yang cakap macam tu adalah aku. heee*peace* kehkeh bukan taknak tapi lepas spm nii masing2 busy. mesej pun takk cuma contact dekat facebook jaaa. uwaarghh rinduunyaa ! Alhamdulillah, tak sabar nak jumpa time jamuan kelas nantii. harap2 jadi lah yerr. hope semua boleh datang. baru meriah, kan? Saya happy dapat classmate yang sangat awesome. dan yang paling best, aku suka sebab semua perempuan :) sekolah perempuan membawa satu pengalaman yang sangat best.. Maybe lepas nii kita dah tak sekali. mesti rindu kann.. lepas dah dapat result, masing2 bawa diri masing2.. hope our friendship will never end..InsyaAllah.. Farewell Convent. Thanks for all those sweet memories.. Goodnite, Assalamualaikum w.b.t :) 


last day of school with our principle :) 


                                                                                                                                         Lots of love,
                                                                                                                                                Jehansafiaa



Kura-kura comel cakap I LOVE YOU

No comments:

Post a Comment