Tuesday, December 18, 2012

Hijrah ke jalan-Mu :)



like usual ,  
Assalamualaikum w.b.t :) 

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِاارَّحِيم 
In the name of Allah, the Most Gracious and the Most Merciful.


'' Indeed, Allah will not change the condition of a people until they change what is in themselves.." 
- The Glorious Qur'an 13:11

For the second time, i feel something that i've been feel before this :( mungkin ini peluang kedua untuk aku, Ya Allah.. adakah kau kirimkan hidayah-Mu kepadaku ? Sungguh aku tersentuh, terdetik dalam hati aku, aku nak, aku nak dan aku nak BERHIJRAH ! Mungkin dah sampai masanya untuk aku terima dengan hati yang terbuka, dan aku sanggup demi-Mu Ya Allah.. sesungguhnya hanya Engkau lah yang tahu apa yang terbaik untuk diriku. dan mungkin ini jalan yang patut aku lalui untuk aku mendapat redha-Mu Ya Allah :( 

Aku sedar, aku hanyalah hamba-Mu yang jahil di sisi Mu Ya Allah :( amal ibadatku belum sebetulnya sempurna untuk aku pergi menghadap-Mu Ilahi.. Aku lalai, aku khilaf, aku leka sebelum ni, dulu Engkau pernah buka hati aku untuk aku berubah,untuk aku berhijrah tapi aku leka Ya Allah, aku hanya berubah tapi aku tak istiqamah. dan perubahan aku itu tak bertahan lama :( Ya Allah, kejinya diri aku Ya Allah, jahilnya aku :'(

Alhamdulillah, aku bersyukur Ya Allah, semalam kau bukakkan pintu hati kembali untuk aku melihat jalan yang benar2 kau redhai, jalan yang benar2 kau berkati, jalan yang boleh membuatkan aku dekat dengan-Mu Ya Allah :') aku gembira sebab engkau bagi peluang dekat hamba-Mu ini sekali lagi Ya Allah. sesungguhnya hamba khilaf dan lalai sebelum ini. aku lupa dunia ini hanya sementara, apabila malaikat izrail memanggil, apabila daun gugur, maka terputuslah jasad dan nyawa dari badan seorang anak Adam a.s :) Sedangkan, dosa-dosa aku terlalu banyak,dosa2 ku ini bagaikan pepasir di pantai meskipun debu2 :( Ya Allah,sempatkah aku untuk kembali dan memohon keampunan-Mu Ya Allah :'( 

Ya, masih belum terlambat untuk aku bertaubat, masih belum terlambat untuk aku memohon keampunan daripadamu Ya Allah :( ingatlah wahai anak Nabi Adam A.S , wahai hamba2 yang kerdil Allah SWT , 

Hijrah tidak akan terhenti hingga tertutupnya peluang taubat dan peluang taubat itu tidak akan tertutup hinggalah matahari terbit dari tempat terbenamnya " :) 

Cuba renungkan,andai matahari terbit dari tempat terbenamnya,pintu taubat untuk kita sudah tertutup. betapa ruginya kita waktu itu :( Ya Allah, panjangkan lah umurku supaya aku sempat kembali pada jalan yang diredhai-Mu Ya Allah :') Alhamdulillah, bila aku mintak pertolongan dekat Group Muslimah Istimewa, mereka sudi nak tolong aku. Alhamdulillah, sebab Allah hantar mereka untuk tolong dan bantu aku :'( 

Andai ada yang membaca, fahami lahh. ambil sedikit waktu untuk kita memikirkan apa akan jadi sewaktu kita di akhirat kelak :) pikirkanlah berapa banyak dosa yang telah kita buat, berapa banyak suruhan Allah yang telah kita ingkar sepanjang kita menjadi khalifah di dunia ini :'/ terima kasih buat mereka yang telah banyak membantu aku dan memberi nasihat kepadaku ;) Syukran Jazilan.. semoga Allah SWT memberkati mereka semua :) Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah SWT, dan yang jahil itu dari diri kita sendiri :')

Rebutlah peluang untuk menjadi wanita yang mulia di sisi Allah SWT, rebutlah peluang untuk menjadi wanita yang solehah,sesungguhnya wanita yang solehah itu lebih baik dari bidadari syurga :) Amin Ya Rabbal Alamin.. Sekian, Waalaikummussalam w.b.t

 "Dunia itu perhiasan dan sebaik-baik perhiasannya itu ialah perempuan yang solehah (perempuan yang baik tentang agama, akhlak, rumahtangga, pergaulan dan sebagainya)." - (Riwayat Muslim) 



Kura-kura comel cakap I LOVE YOU

No comments:

Post a Comment